Η συµβολή της Θεατροπαιδαγωγικής

16,00 10,40

Σε απόθεμα

  Κάντε μια ερώτηση

Στην εκπαίδευση ατόμων µε ειδικές (εκπαιδευτικές) ανάγκες

Μαίρη Μαργαρώνη
Η παρούσα µμελέτη εγγράφεται στο ευρύτερο γνωστικό πεδίο των ερευνών για την αναπηρία (Disabilities Studies) και τη Θεατροπαιδαγωγική (Theatre Pedagogy), µε στόχο τη διερεύνηση της χρήσης και της χρησιμότητας διάφορων θεατροπαιδαγωγικών πρακτικών στην εκπαίδευση ατόμων µε ειδικές (εκπαιδευτικές) ανάγκες, έτσι όπως προτείνεται η εφαρμογή τους από τα σύγχρονα Διαθεματικά Ενιαία Πλαίσια Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) και τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ), που υλοποιούνται στην ελληνική Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ). Μεταξύ άλλων, ο λόγος εστιάζεται στη συμβολή των θεατροπαιδαγωγικών πρακτικών στην εκπαίδευση µμαθητών µε µμαθησιακές δυσκολίες (µε ειδική µμνεία στο σύνδρομο διαταραχής ελλειµατικής προσοχής-υπερκινητικότητας), µμαθητών µε κινητικές δυσκολίες, µε ελαφριά, μέτρια και βαριά νοητική καθυστέρηση, µε κώφωση ή βαρηκοΐας, µε τύφλωση ή περιορισμένη όραση και µε διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, συµπεριλαµβανοµένου του φάσματος του αυτισμού.

Μέσος χρόνος παράδοσης 2-5 εργάσιμες μέρες για παραδόσεις εντός Ελλάδας ανάλογα την τελική διεύθυνση προορισμού και 10-15 ημέρες για τις παραδόσεις εξωτερικού.

16,00 10,40

Μοιραστείτε αυτό το στοιχείο:

Περιγραφή

Η συμβολή της Θεατροπαιδαγωγικής στην εκπαίδευση ατόμων µε ειδικές (εκπαιδευτικές) ανάγκες

Συζητούνται οι ειδικοί εκπαιδευτικοί στόχοι, που θέτει το κάθε ΔΕΠΠΣ και ΑΠΣ για καθεμιά ξεχωριστά από τις προαναφερθείσες κατηγοριοποιημένες ομάδες αναπηρίας, και πώς οι στόχοι αυτοί δύνανται να πραγματοποιηθούν µέσω θεατροπαιδαγωγικών πρακτικών, λαμβάνοντας υπόψη τα ειδοποιά γνωρίσματα του θεάτρου, τις πηγές της δυναμικής του και τα ευεργετικά του αποτελέσματα σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο. Πέραν των γενικότερων και των ειδικότερων πλεονεκτημάτων της εφαρμογής της Θεατροπαιδαγωγικής στις εν λόγω πληθυσμιακές ομάδες µμαθητών, συζητούνται οι απαραίτητες προσαρμογές που απαιτούνται κάθε φορά, οι περιορισμοί που υφίστανται, όπως και οι ποιότητες που χρειάζεται να διαθέτει ένας εκπαιδευτικός, προκειμένου να χρησιμοποιήσει αποτελεσματικά τη Θεατροπαιδαγωγική στην ΕΑΕ.

Η Μαίρη Μαργαρώνη σπούδασε Ελληνική Φιλολογία στο ΑΠΘ, στο Freie Universität Βερολίνου και στο Αμβούργο Γερμανίας (1987-1991), Νοσηλευτική στην Κρατική Νοσηλευτική Σχολή Altona στο Αμβούργο (1992-1995), Γερμανική Φιλολογία στο ΕΚΠΑ και το Πανεπιστήμιο της Caen στη Γαλλία (1996-2000), Ιστορία, Αρχαιολογία και Κοινωνική Ανθρωπολογία (2000-2005) και Ειδική Αγωγή (2006-2010) στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (ΠΘ). Έκανε µμεταπτυχιακές σπουδές στην Ιστορία και την Κοινωνική Ανθρωπολογία στο ΠΘ (2004-2006), την Εκπαίδευση Ενηλίκων στο ΕΑΠ (2010-2013), τη Θεατρική Εκπαίδευση στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (2011-2014) και την Ευρωπαϊκή Λογοτεχνία και Πολιτισμό στο ΑΠΘ (2011-2014). Είναι υποψήφια διδάκτωρ στη Σύγχρονη Κοινωνική Ιστορία στο Κέντρο Αντισημιτικών Ερευνών του Βερολίνου. Εργάστηκε στον χώρο της υγείας, της εκπαίδευσης και της έρευνας στη Γερμανία, την Ελλάδα και το Βέλγιο, ενώ από το 2012 είναι επικεφαλής ερευνήτρια στο Ινστιτούτο Έρευνας και Κατάρτισης Ευρωπαϊκών Θεμάτων. Τα επιστημονικά της ενδιαφέροντα και οι δημοσιεύσεις της εστιάζονται σε ζητήματα γλώσσας, εκπαίδευσης και κοινωνικού βίου µμειονοτικών ομάδων.

Επιπλέον πληροφορίες

Βάρος 0,700 kg
Συγγραφέας

Μαίρη Μαργαρώνη

Εκδόσεις

Κοντύλι

Επιστημονική επιμέλεια

Μαίρη Μαργαρώνη

Δημιουργική επιμέλεια

Δημήτρης Παντελής

Σελιδοποίηση

Δέσποινα Βαφείδου

Σελίδες

104

Μορφή

Σκληρό εξώφυλλο

Διαστάσεις

16×23,5 εκ

ISBN

978-960-9661-19-5

Έτος έκδοσης

2014

Αξιολογήσεις

Δεν υπάρχει καμία αξιολόγηση ακόμη.

Κάνετε την πρώτη αξιολόγηση για το προϊόν: “Η συµβολή της Θεατροπαιδαγωγικής”

Γενικές Ερωτήσεις

Δεν υπάρχουν σχετικές ερωτήσεις ακόμα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει…