12 κείμενα για τη γλωσσολογία/ Μεταχειρισμένο

2,00

Σε απόθεμα

  Κάντε μια ερώτηση
Πήραμε την απόφαση να προχωρήσουμε στη δημιουργία αυτού του βιβλίου σε μια
προσπάθεια να καταγράψουμε ένα δείγμα της τρέχουσας γλωσσολογικής αναζήτησης από
Έλληνες ερευνητές όπως παρουσιάστηκε στα πλαίσια ανακοινώσεων στις Ετήσιες Ημερίδες
Γλωσσολογίας που διοργάνωσε ο Τομέας Γλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του
Πανεπιστημίου Ιωαννίνων από το 2004 έως και το 2008, και συνεχίζει να διοργανώνει και
σήμερα. Όπως δηλώνει ο τίτλος, το βιβλίο περιλαμβάνει δώδεκα μελέτες σε διάφορα
γνωστικά αντικείμενα της σύγχρονης γλωσσολογίας. Η συγγραφική ομάδα αποτελείται
κυρίως από υποψήφιους διδάκτορες γλωσσολογίας αλλά και από μέλη του Διδακτικού και
Ερευνητικού Προσωπικού ελληνικών ΑΕΙ που εξειδικεύονται στη θεωρητική και
εφαρμοσμένη γλωσσολογία.

2,00

Μοιραστείτε αυτό το στοιχείο:

Περιγραφή

Πήραμε την απόφαση να προχωρήσουμε στη δημιουργία αυτού του βιβλίου σε μια
προσπάθεια να καταγράψουμε ένα δείγμα της τρέχουσας γλωσσολογικής αναζήτησης από
Έλληνες ερευνητές όπως παρουσιάστηκε στα πλαίσια ανακοινώσεων στις Ετήσιες Ημερίδες
Γλωσσολογίας που διοργάνωσε ο Τομέας Γλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του
Πανεπιστημίου Ιωαννίνων από το 2004 έως και το 2008, και συνεχίζει να διοργανώνει και
σήμερα. Όπως δηλώνει ο τίτλος, το βιβλίο περιλαμβάνει δώδεκα μελέτες σε διάφορα
γνωστικά αντικείμενα της σύγχρονης γλωσσολογίας. Η συγγραφική ομάδα αποτελείται
κυρίως από υποψήφιους διδάκτορες γλωσσολογίας αλλά και από μέλη του Διδακτικού και
Ερευνητικού Προσωπικού ελληνικών ΑΕΙ που εξειδικεύονται στη θεωρητική και
εφαρμοσμένη γλωσσολογία.
8 12 Κείμενα για την Γλωσσολογία
Το βιβλίο καλύπτει ένα ευρύ φάσμα θεμάτων ανάλυσης της ελληνικής γλώσσας (συγχρονικά
και διαχρονικά) με εφαρμογή των μεθόδων και πορισμάτων της σύγχρονης θεωρητικής και
εφαρμοσμένης γλωσσολογίας. Στην πρώτη κατά σειρά μελέτη, η Α. Αθανασοπούλου μελετά
το πώς ο επιτονισμός διευκολύνει τη διασαφήνιση της συντακτικής αμφισημίας στην
παραγωγή και αντίληψη της γλώσσας, δίνοντας έμφαση σε δεδομένα από τα νέα ελληνικά.
Στη δεύτερη μελέτη, ο Α. Αρχάκης και η Β. Τσάκωνα εξετάζουν τρόπους αξιοποίησης των
αφηγήσεων στη διδασκαλία της μητρικής γλώσσας στο σχολείο με απώτερο σκοπό την
ανάπτυξη κριτικής συνείδησης στους μαθητές για καλύτερη και ρεαλιστικότερη αντίληψη
του κοινωνικού κόσμου. Στην τρίτη μελέτη, η Γ. Ευθυμίου μελετά από μορφολογική,
συντακτική και υφολογική άποψη τις κτητικές και αλληλοπαθείς αντωνυμίες της ελληνικής
κατά την ύστερη μεσαιωνική περίοδο αντλώντας το υλικό της από νοταριακά κείμενα της
εποχής. Στην
τέταρτη μελέτη, ο Γ. Θεμελής εξετάζει το φωνολογικό φαινόμενο της ανύψωσης των
φωνηέντων στη διάλεκτο της Ηπείρου (Άνω Πεδινά Ζαγορίου) εφαρμόζοντας μεθόδους της
εργαστηριακής φωνητικής ανάλυσης. Στην πέμπτη μελέτη, ο Α. Καλοκαιρινός εξετάζει τα
γνωσιακά θεμέλια της ποιητικής ικανότητας και υποστηρίζει ότι η ποίηση αποτελεί «μη
αναλώσιμο» προϊόν της ανθρώπινης νόησης. Στην έκτη μελέτη, η Μ. Κολιοπούλου
εφαρμόζει τις αρχές της Θεωρίας του Βέλτιστου στην ανάλυση φαινομένων
(από)ηχηροποίησης στα γερμανικά και τα ολλανδικά. Στην έβδομη μελέτη, η Χ. Μπακούλα
παρουσιάζει την αξιολόγηση ενός δίγλωσσου ηλεκτρονικού λεξικού διπλής κατεύθυνσης με
την εφαρμογή μεταλεξικογραφικών κριτηρίων. Στην όγδοη μελέτη, ο Γ. Ξυδόπουλος εξετάζει
τους μηχανισμούς δημιουργίας της ορολογίας της γλωσσολογίας στα ελληνικά αξιολογώντας
την προτεινόμενη και διαδιδόμενη ορολογία στον ειδικότερο κλάδο της γλωσσολογικής
σημασιολογίας. Στην ένατη μελέτη, η Ά. Παναγιώτου-Τριανταφυλλοπούλου, δίνοντας
ιδιαίτερη έμφαση στις αρχαίες πηγές, στις αρχαιολογικές μαρτυρίες και στο πρώιμο
επιγραφικό υλικό της Μακεδονίας, επιχειρεί μια αναθεωρημένη μελέτη της μακεδονικής
γλώσσας. Στη δέκατη μελέτη, η Ε. Πετροπούλου εξετάζει διεξοδικά τη μορφολογική
υπόσταση των δεσμευμένων θεμάτων κλασικής προέλευσης στην ελληνική και την αγγλική.
Στην ενδέκατη μελέτη, η Α. Στάμου συζητά τον τρόπο με τον οποίο αναλύθηκαν κείμενα που
αφορούν το περιβαλλοντικό ζήτημα με σκοπό την κριτική γλωσσική επίγνωση δασκάλων στα
πλαίσια του προγράμματος ακαδημαϊκής και επαγγελματικής αναβάθμισης των
εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τέλος, στη δωδέκατη μελέτη, η Θ. Χρίστου
εξετάζει την εναλλαγή κώδικα, και συγκεκριμένα τη φωνητική προσαρμογή, στη χρήση της
Κοινής Νέας Ελληνικής από τους Κυπρίους φοιτητές κατά την επικοινωνία τους με τους
Ελλαδίτες.
Ως μέλη της οργανωτικής επιτροπής των ημερίδων, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε από τη
θέση αυτή όλους όσοι – μέλη ΔΕΠ, ερευνητές, φοιτητές, διοικητικοί υπάλληλοι κ.τ.λ. –
συνέβαλαν στην επιτυχημένη διοργάνωσή τους από την 1η ημερίδα το 2004 έως και την 5η
ημερίδα το 2008 καθώς και όσοι παρουσίασαν εκεί το ερευνητικό τους έργο. Θα θέλαμε
επίσης να ευχαριστήσουμε ιδιαίτερα τους προσκεκλημένους ομιλητές που μας τίμησαν με
την παρουσία τους στις πέντε αυτές διοργανώσεις και συγκεκριμένα τους (με βάση το χρόνο
συμμετοχής τους): Άννα Παναγιώτου-Τριανταφυλλοπούλου (Πανεπιστήμιο Κύπρου),
Αγγελική Ράλλη (Πανεπιστήμιο Πατρών), Ευάγγελο Πετρούνια (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο

Επιπλέον πληροφορίες

Βάρος 0400 kg
Διαστάσεις

23,8x 16,1 εκ

Είδος

Βιβλίο

Εκδόσεις

Κοντύλι

Γλωσσική επιμέλεια – Διόρθωση

Γιώργος Ι. Ξυδόπουλος, Γιώργος Κ. Γιαννάκης, Μαρία Μπαλτατζάνη, Τάσος Τσαγγαλίδης

Επιμέλεια παραγωγής

Δημήτρης Παντελής

Σχεδιασμός εξωφύλλου

Studio G

Μορφή

Μαλακό εξώφυλλο

ISBN

978-960-99264-6-1

Γλώσσα

Ελληνικά

Σελίδες

214

Έτος έκδοσης

2011

Συγγραφέας

Αγγελική Αθανασοπούλου, Αναστασία Στάμου, Άννα Παναγιώτου- Τριανταφυλλοπούλου, Αργύρης Αρχάκης, Βίλλυ Τσάκωνα, Γεωργία Ευθυμίου, Γιάννης Θεμελής, Γιώργος Ι. Ξυδόπουλος, Ευανθία Πετροπούλου, Θεοφανώ Χρίστου, Μαρία Κολιοπούλου, Χριστίνα Μπακούλα

Αξιολογήσεις

Δεν υπάρχει καμία αξιολόγηση ακόμη.

Κάνετε την πρώτη αξιολόγηση για το προϊόν: “12 κείμενα για τη γλωσσολογία/ Μεταχειρισμένο”

Γενικές Ερωτήσεις

Δεν υπάρχουν σχετικές ερωτήσεις ακόμα.